« La première fois que j'ai vu Sylvia, Angela et Gigi, ce fut au cours de cet été-là. Elles marchaient dans notre rue, en short et débardeur, bras dessus bras dessous, têtes rejetées en arrière, secouées de rire. Je les ai suivies du regard jusqu'à ce qu'elles disparaissent, me demandant qui elles étaient, comment elles s'y étaient prises pour... devenir. » August, Sylvia, Angela et Gigi sont quatre adolescentes, quatre amies inséparables qui arpentent les rues du Brooklyn des années 1970, se rêvant un présent différent et un futur hors du commun. Mais un autre Brooklyn, où le danger rôde à chaque coin de rue, menace les espoirs et les promesses de ces jeunes filles aux dernières heures de l'enfance.Un charme étrange et pénétrant. Une écriture solaire. Tout bouleverse dans ce récit à fleur de peau. Les Échos.Une nouvelle grande voix de la littérature américaine, féministe, puissante et intelligente. Transfuge.Un pur roman d'apprentissage. Télérama.Traduit de l'anglais (États-Unis) par Sylvie Schneiter.
Nous sommes en 2001, le soir d'une fête donnée en l'honneur de Melody et de ses seize ans, dans la maison familiale de Brooklyn. Couvée du regard par ses parents et amis, elle fait son entrée sur une musique de Prince, dans une robe blanche taillée sur mesure. Une tristesse flotte néanmoins dans l'atmosphère. Seize ans plus tôt, cette même robe fut cousue pour une autre jeune fille : Iris, la mère de Melody, pour fêter aussi son entrée dans l'âge adulte. Une célébration qui n'eut finalement jamais lieu. Iris était enceinte.
Déroulant l'histoire de Melody, de son père, d'Iris et de ses parents - du massacre de Tulsa en 1921 au 11 septembre 2001 - pour comprendre comment ils en sont arrivés là, Jacqueline Woodson reconstitue non seulement leurs ambitions et leur fureur de vivre, mais aussi le prix qu'ils ont payé pour échapper à leur destin si profondément façonné par des décennies de racisme. En explorant le désir et l'identité sexuels, la maternité, l'éducation, la classe et le statut social, De feu et d'or décrit de façon magistrale la manière dont les jeunes doivent si souvent prendre des décisions irrévocables pour leur futur - avant même de savoir qui ils sont et ce qu'ils veulent devenir.
THE TOP 10 NEW YORK TIMES BESTSELLER LONGLISTED FOR THE WOMEN'S PRIZE 2020 'Will remind you why you love reading ' Stylist (Best New Books for 2020) ' S ublime... will strike you in the heart' Candice Carty-Williams, author of Queenie ' Profound, moving and consistently unexpected... Pure poetry ' Observer 'A true spell of a book' Ocean Vuong, author of On Earth We Are Briefly Gorgeous 'A sharply focused gem' Sunday Times 'An epic in miniature' Tayari Jones, author of An American Marriage ' Dazzling ... With urgent, vital insights into questions of class, gender, race, history, queerness and sex ' New York Times 'A banger' Ta-Nehisi Coates, author of The Water Dancer An unexpected teenage pregnancy brings together two families from different social classes, and exposes the private hopes, disappointments and longings that can bind or divide us. From the New York Times -bestselling and National Book Award-winning author of Another Brooklyn and Brown Girl Dreaming . Brooklyn, 2001. It is the evening of sixteen-year-old Melody's coming of age ceremony in her grandparents' brownstone. Watched lovingly by her relatives and friends, making her entrance to the music of Prince, she wears a special custom-made dress - the very same dress that was sewn for a different wearer, Melody's mother, for a celebration that ultimately never took place. Unfurling the history of Melody's family - from the 1921 Tulsa race massacre to post 9/11 New York - Red at the Bone explores sexual desire, identity, class, and the life-altering facts of parenthood, as it looks at the ways in which young people must so often make fateful decisions about their lives before they have even begun to figure out who they are and what they want to be. *** ONE OF THE BOOKS OF THE YEAR FOR: New York Times; Washington Post; Time; USA Today; O, The Oprah Magazine; Elle; Good Housekeeping; Esquire; NPR; New York Public Library; Library Journal; Kirkus; BookRiot; She Reads; The Undefeated ***
B>Jacqueline Woodson and Rafael López''s highly anticipated companion to their #1 New York Times bestseller The Day You Begin illuminates the power in each of us to face challenges with confidence./b>br>br>On a dreary, stuck-inside kind of day, a brother and sister heed their grandmothers advice: Use those beautiful and brilliant minds of yours. Lift your arms, close your eyes, take a deep breath, and believe in a thing. Somebody somewhere at some point was just as bored you are now. And before they know it, their imaginations lift them up and out of their boredom. Then, on a day full of quarrels, its time for a trip outside their minds again, and they are able to leave their anger behind. This precious skill, their grandmother tells them, harkens back to the days long before they were born, when their ancestors showed the world the strength and resilience of their beautiful and brilliant minds. Jacqueline Woodsons lyrical text and Rafael Lopezs dazzling art celebrate the extraordinary ability to lift ourselves up and imagine a better world.
L'amour tragique de Jeremiah, adolescent noir de quinze ans, et d'Ellie, adolescente juive du même âge, qui se fréquentent dans un nouveau lycée huppé de Manhattan. Jeremiah dénote fortement sur les autres élèves du lycée et en souffre. Si tout les sépare, les deux adolescents vont vivre leur première histoire d'amour, un amour immense et frémissant.
Jacqueline Woodson was the 2018-2019 National Ambassador for Young People's Literature A NEW YORK TIMES BESTSELLER! Jacqueline Woodson's first middle-grade novel since National Book Award winner Brown Girl Dreaming celebrates the healing that can occur when a group of students share their stories. It all starts when six kids have to meet for a weekly chat--by themselves, with no adults to listen in. There, in the room they soon dub the ARTT Room (short for "A Room to Talk"), they discover it's safe to talk about what's bothering them--everything from Esteban's father's deportation and Haley's father's incarceration to Amari's fears of racial profiling and Ashton's adjustment to his changing family fortunes. When the six are together, they can express the feelings and fears they have to hide from the rest of the world. And together, they can grow braver and more ready for the rest of their lives.
Frannie vit dans le quartier noir d'une ville américaine, de l'autre côté de l'autoroute, au-delà du quartier des Blancs.
Un jour, Frannie voit arriver dans son école un nouvel élève. Il est maigre, a de longs cheveux bouclés, et surtout il est blanc.
Très vite, on le surnomme "Jésus", et il devient le souffre- douleur de Trevor, un jeune métis craint par tous. Frannie, elle, intriguée par cet étrange garçon blanc, tente de tisser des liens...
Au premier regard, ils s'aiment. Lui, Jeremiah, le garçon noir de Brooklyn, fils unique d'un réalisateur et d'une romancière. Elle, Ellie, la juive du quartier huppé, petite dernière de la famille. Ils fréquentent le même lycée, et reconnaissent chacun leur solitude dans les yeux de l'autre. Les deux adolescents vont vivre leur premier amour, aux yeux de tous. Mais le bonheur est fragile, et les préjugés tenaces...
Une histoire poignante avec un message puissant qui restera avec les lecteurs longtemps après l'avoir déposé.
National Book Award winner Jacqueline Woodson and two-time Pura Belpré Illustrator Award winner Rafael López have teamed up to create a poignant, yet heartening book about finding courage to connect, even when you feel scared and alone. There will be times when you walk into a room and no one there is quite like you. There are many reasons to feel different. Maybe it's how you look or talk, or where you're from; maybe it's what you eat, or something just as random. It's not easy to take those first steps into a place where nobody really knows you yet, but somehow you do it. Jacqueline Woodson's lyrical text and Rafael López's dazzling art reminds us that we all feel like outsiders sometimes-and how brave it is that we go forth anyway. And that sometimes, when we reach out and begin to share our stories, others will be happy to meet us halfway. (This book is also available in Spanish, as El Día En Que Descubres Quién Eres!)